קינוחים למיניהם

אני לא אדם שאוכל יותר מדי מתוק, ובטח שאני לא מבשל יותר מדי ממנו. למעשה, אני תמיד אעדיף סטייק על עוד חתיכת עוגה ופרי על שוקולד. ועם זאת, מדי פעם אני עדיין מכין מתוקים, שהם לרוב לא סטנדרטיים כי, כאמור, אני לא מחבב מתוקים סטנדרטיים. המתכונים למטה משקפים את הטעם שלי – ואני חייב לומר שדם של חזיר ושוקולד הולכים יותר טוב יחד מאשר שוקולד ובייקון. וכנ"ל לגבי כוסמת, שהולכת עם ריבת דובדבנים יותר טוב מקמח לבן.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

סאנגוינאצ'ו – פודינג השוקולד הטוב בעולם נמצא בנאפולי. הוא לא מתייחד בסוג הקקאו, בדרך בה הוא מבושל, או בכל דבר אחר – ייחודו הוא שהמסמיך בו הוא דם חזיר. אולי הקינוח המושלם לליל כל הקדושים, מהסוג שיגרום לא רק לדראקולה לבקש עוד מנה.

***

***

***

???????????????????????

שטרודל תפוח בדבש – אולי הקינוח האולטימטיבי לראש השנה – שטרודל עם מלית תפוחים ודבש. קלאסי, מרשים, ומאוד פשוט להכנה מאפס. כן, נכון מאוד, הכנה מאפס, זה יותר פשוט ממה שזה נשמע.

***

***

***

???????????????????????עוגת שמן זית – עוגה בחושה איטלקית מסורתית שמכינים עם שמן זית ורוזמרין, בהתבסס על המתכון של מאריו בטאלי.

***

***

***

so 006עוגת שמנת חמוצה – עוגה ממוצא גרמני עם מלית על בסיס שמנת חמוצה, קירש, דובדבנים חמוצים, ובצק על בסיס קמח ואגוזים טחונים.

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESסאבילום – עוגת ריקוטה ודבש רומאית שמגישים יחד עם פרג, לפי מתכון בן 2000 שנה. אבותינו אכלו לא מעט, והם בהחלט ידעו לאכול טוב.

***

***

***

***

???????????????????????Far Breton – הדרך היחידה שבה ניתן לתאר את העוגה הזאת כראוי היא "עוגת חלב". עוד פנינה קולינרית צרפתית, והפעם מהמחוז הברטוני.

***

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESTorta di grano saraceno – עוגה צפון איטלקית מסורתית מחבל טירול דובר הגרמנית שבצפון איטליה שמכינים מקמח כוסמת, קמח שקדים, וריבת פירות יער. אכן כן, קראתם נכון, קמח כוסמת. ולא תאמינו כמה העוגה הזאת טובה.

***

***

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESספוליאטלה – אם תחפשו, תמצאו לא מעט מתכונים למאפים האלה ברשת הישראלית, אך המתכון שלי שונה מכולם ונאמן בהרבה למקור האיטלקי. ולמה זה? כי הוא, עם כל הכבוד, לא משתמש בחמאה, מרגרינה, שמן, או כל דבר אחר. הוא משתמש עם שומן חזיר, כפי שאמורים לעשות זאת. וכן, יש הבדל גדול בין ספוליאטלה שהוכן עם חמאה לעומת ספוליאטלה שהוכן בעזרת שומן חזיר. הבדל עצום אפילו.

***

???????????????????????מיני פאי שוקולד – איך להכין פאי שוקולד אמיתי, בסגנון ארצות הברית. בזמן שהמלית די סטנדרטית (כלומר, פודינג שוקולד בסיסי), הבצק מתבסס על שומן חזיר מזוקק.

***

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESדייניש ובצק עלים – אני לא מכין יותר מדי מאפי בצק עלים – שילוב של חוסר זמן, חוסר כוח, וחוסר סובלנות. אבל כאשר אני כן מכין בצקים שכאלה, אני לא משתמש בחמאה – אני, תודה רבה, מעדיף להשתמש בשומן חזיר.

***

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESלחם מנגו מעושן וקוקוס – עוגה דחוסה שמכינים ממחית מנגו מעושן ופתיתי קוקוס. אם אתם מחפשים עוגה בעלת טעם טרופי, ובכן, מצאתם אותה.

***

***

***

???????????????????????לחם בננה מעושנת ותפוח מעושן – וריאציה שלי על לחם הבננה הקלאסי, כאשר במקום בננה השתמשתי בבננה מעושנת, ובמקום ביצים, השתמשתי בתפוחים. הלחם שיוצא מאוד דחוס ומאוד טעים. אלה מכם שלא מעוניינים בתפוח מעושן יכולים להחליפו ברסק תפוחים רגיל.

***

***

***

***

???????????????????????Polvorones – עוגיות ספרדיות שנפוצו בכל רחבי העולם הלטיני, שמכינים בעזרת תערובת של קמח רגיל וקמח שקדים. הסוד לבצק המתפורר שלהן הוא, כן, ניחשתם נכון – שומן חזיר מזוקק.

***

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESביסקוצ'יטוס – עוגיות חג מולד מסורתיות מאיזור ניו מקסיקו, מן גרסא עממית יותר לפולבורונס והתשובה החזירית לעוגיות החמאה. הדרך היחידה לתאר את העוגיות האלה תהיה פצצות סוכר על סטרואידים.

***

***

***

???????????????????????

Gelo di Melone – ג'לי אבטיח סיציליאני. אולי קינוח הקיץ הטוב והמרענן ביותר שקיים על פני כדור הארץ.

***

***

***

***

???????????????????????Blancmange – האב הקדמון של הפודינג המודרני, שהיו מכינים מחלב שקדים ומ… חזה עוף. למען הסר ספק, לא מדובר כאן באיזה מתכון מחור שכוח אל. בימי הביניים האצולה והמלוכה בכל רחבי מערב אירופה אכלו את המאכל הזה, ובכמויות. האם הוא מתאים לחיך המודרני? ובכן, הוא בהחלט מאוד שונה מכל קינוח שאתם מכירים. עם זאת, אם תעבדו נכון, יכול להיות שתצליחו להכין משהו אכיל.

***

***

***

???????????????????????

פודינג חזה עוף ופנקוטה – פודינג חזה העוף הוא הגרסא המודרנית למתכון המופיע למעלה – שום קשר לצרפת למי ששאל, אלא לטורקיה דווקא. אה, והטעם נהדר – חזה העוף נותן תוספת מרקם מאוד מיוחדת שאי אפשר לחקות בשום צורה אחרת. באשר לפנקוטה, בסך הכל מדובר במתכון די סטנדרטי, חוץ מהעובדה שכאן ממצים את הג'לטין מעצמות הדג במקום לקנות אבקה בשקית.

***

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Blancmanger מודרני – קודם סיפרתי על פודינג חזה העוף מימי הביניים, אז זה הגלגול המודרני שלו במטבח הצרפתי. תחשבו מן הכלאה בין פודינג לג'לי על בסיס חלב שקדים ושמנת. ישנם אנשים שמשווים את הקינוח הזה למלבי, אבל לדעתי הוא הרבה יותר טוב. אה, ויש גם מתכון לפודינג אורז והל.

***

***

***

???????????????????????

רשטי תפוחים – וריאציה שלי על מתכון שוויצרי מסורתי שדי מתרחקת מהמקור. במקום תפוחי אדמה, מכינים רשטי מתפוחים, כאשר במקום הגבינה והבייקון מוסיפים קוביות לחם מקורמלות בסוכר. מגישים עם רוטב תותים.

***

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESאגסים מבושלים ביין דבש – וריאציה על מתכון קלאסי לאגסים מבושלים ביין, רק במקום יין – יין דבש.

***

***

***

2016-11-12-14-58-10-3פודינג חג מולד – איך להכין פודינג מאודה קלאסי לפי הסגנון הבריטי. שימו לב שהמתכון הזה מסורתי מאוד, במובן שזמן הבישול שלו מאוד ארוך, ושבנוסף לכל השומן בו איננו חמאה, שמן, או כל דבר אחר – כאן אנחנו הולכים להשתמש בשומן בקר.

***

***