ג'לי אבטיח

???????????????????????

למרות שהרבה אנשים יחלקו עלי, אני לא חושב שאפשר לקרוא לאוכל האיטלקי אוכל גורמה. זה לא שהאוכל האיטלקי לא טוב, ההיפך מכך – רוב המטבחים האיזוריים באיטליה הם לא פחות ממצוינים (טוב, למעט במה שקשור לבשר ולחם, ששניהם לא ממש מהווים את הפורטה של האיטלקים, אם אהיה עדין). ועם זאת, הדבר האחרון שאפשר לומר על המטבח האיטלקי הוא שמדובר במטבח מתוחכם, לפחות ביחס למטבח הגרמני, הצרפתי, הטורקי, ועוד. ואתם יודעים מה? זה בכלל לא רע. אוכל טוב לא חייב להיות מתוחכם, והמטבח האיטלקי, כמו גם המטבח היווני והספרדי, מראה שפשטות אין משמעותה נדוש ובנאלי, ושעם חומרי גלם טובים, השמים הם הגבול.

המנה שהפוסט הזה יעסוק בה היא דוגמא קלאסית לפשטות של המטבח האיטלקי הקלאסי, או אם אדייק, של המטבח הסיציליאני הקלאסי – ג'לי אבטיח. אבטיח כידוע, מורכב ברובו הגדול ממים, וזאת אחת הסיבות שהוא מאוד פופולרי בקיץ. והסיציליאנים, במה שהוא לא פחות מהברקה קולינרית, החליטו במקום ללכת לכיוון המעט נדוש של גלידה וסורבה, להכין ממיץ האבטיח ג'לי (טוב, לא ממש ג'לי, אלא יותר מן פודינג מאוד יציב עם מרקם מאוד ג'לטיני). איך זה יוצא? בעיקר מרענן, ועם טעם מיוחד. אחת הסיבות שאני לא אוהב יותר מדי דברים מתוקים היא כי אני לא הכי אוהב מתוק של סוכר לבן, כלומר, מתוק ללא שום טעם לצידו. הג'לי הזה אמנם בעל טעם די מתוק, אבל הטעם של האבטיח מבטיח שהג'לי הזה לא יפול למלכודות הנדושות של קינוח מתוק מדי. בכל מקרה, אני מדבר יותר מדי. המתכון הזה יכול לדבר בעד עצמו בלי העזרה שלי.

???????????????????????

מרכיבים – ג'לי אבטיח – Gelo di Melone – ל4 מנות

(מבוסס על שני המתכונים האלה – 1, 2)

500 מ"ל מיץ אבטיח*

40 גר' קורנפלור

165 גר' סוכר

חצי כף קינמון טחון

3 טיפות תמצית וניל

שוקולד מריר, פיסטוקים, לקישוט

*מיץ אבטיח זה לא דבר שניתן למצוא בקלות, וסביר שתצטרכו לקנות אבטיח ולסחוט אותו בעצמכם. ברבע אבטיח גדול יש בסביבות ה2 ליטר מיץ, וכמובן שלהכין ג'לי אבטיח לפי הכמויות שהמתכון הזה מציין זה לא הדבר הכי ריאלי (אני למשל הכנתי ג'לי מבערך 1.5-2 ליטר מיץ אבטיח). קיצר, זה לא מתכון שאפשר להכין ממנו בכמות קטנה – לשיקולכם.

???????????????????????

הכנה

מערבבים את הקורנפלור יחד עם מעט ממיץ האבטיח, עד לקבלת נוזל אחיד בצבע ורוד. מוסיפים את תערובת הקורנפלור ומיץ האבטיח יחד עם כל שאר המרכיבים (למעט הפיסטוקים והשוקולד) למיץ האבטיח, ומעבירים לסיר. לאחר תוספת הקורנפלור, לתערובת יהיה צבע ורדרד – אל תדאגו, לאחר הבישול הצבע שלה יחזור להיות אדום חזק.

???????????????????????

מביאים את התערובת לרתיחה, תוך כדי טריפה מתמדת. בין לבין, אתם תשימו לב שמתחילים להיווצר גושים אדומים בסיר, וזה בדיוק מה שצריך לקרות. הגושים האלה (שמתפרקים ברגע שהמטרפה נוגעת בהם) הם מה שיחליף את הצבע הוורוד של התערובת באדום הבוהק של הג'לי.

לאחר שהתערובת רתחה, ממשיכים לבשל תוך כדי טריפה מתמדת כ20 דקות נוספות. לאחר מכן, מכבים את האש ומעבירים לתבניות. מקשטים בפיסטוקים ופתיתי שוקולד מלמעלה, ומצננים. לאחר שהג'לי הצטנן מעט, מעבירים להתייצבות במקרר ללילה. מגישים קר.

???????????????????????

2 מחשבות על “ג'לי אבטיח

  1. ג'לי זה לא, זה אולי פודינג טעים, ג'לי עושים מג'לטין וצריך לליטר מים בערך 14 גרם ג'לטין בלי צבע. מרתיחים את הנוזל של האבטיח עם קצת סוכר וקצת מיץ לימון טרי לטעם, מערבבים את הג'לטין בקצת מים קרים ונותנים לו לנוח עד שהמים נספגו, וכשמיץ האביטיח רתח, מורידים מהאש ונותנים בערך 2 דקות להתקרר ואז מוסיפים את הג'לטין ומערבבים היטב. שמים בקערות הגשה ושמים במקרר עד למחרת כדי שיקרש.

סגור לתגובות.