נקניקיות

נקניקיות זה דבר נהדר, ולמרבה הצער חלק גדול מהנקניקיות התעשייתיות שזמינות במרכולים אינן יותר מפסולת תעשייתית מהסוג הנחות היותר. עם זאת, כאשר אתם מכינים את הנקניקייה יש לכם שליטה מוחלטת על מה נכנס ומה לא נכנס אליה – ומאחר ואתם יצרנים ביתיים אתם לא צריכים למלא את הנקניקייה בזבל. כאן ניתן למצוא את כל מתכוני הנקניקיות הטריות שעלו לבלוג הזה. אה, שימו לב – אני ממליץ לכם, מתי שזה אפשרי, לקצוץ את הבשר והשומן בכוחות עצמכם. למי מכם שאין לו ניסיון רב בהכנת נקניקיות, אני ממליץ לקרוא קודם את הדף הזה.

 ???????????????????????ווייסוורסט – הנקניקייה הלבנה, גאוותה של בוואריה ואחד הדברים המפורסמים ביותר שיצאו מגרמניה (טוב, היו דברים מפורסמים יותר), ארץ 1001 הנקניקיות והנקניקים. אם קשה לכם עם הרעיון של אכילת עור חזיר, כדאי שתעצרו כאן.

***

***

 ???????????????????????פטריצ'יאן – נקניקיות בקר רומניות שמכינים בעיקר מבשר בקר, וכפי שאפשר לצפות, הרבה, הרבה, הרבה שום. זאת אולי הנקניקייה הכי פשוטה להכנה שיש, ואחת היותר טעימות.

***

***

???????????????????????נקניקיות עם שומר – נקניקיות מ100% בשר חזיר בסגנון איטלקי שמכינים יחד עם זרעי שומר, אניס, והרבה יין לבן. פשוטות, מאוד אלגנטיות, ומאוד טעימות.

***

***

???????????????????????לוקאניקוס – נקניקיית חזיר וכבש בסגנון יווני שמכינים עם כרישה וגרידת תפוז. כמו שאפשר לראות בתמונה, אם אין לכם מספיק מעיים, אפשר בהחלט להכין מתערובת הבשר גם קבבים.

***

***

2017-03-31 16.26.38שפטאליה – אמנם זאת לא בדיוק נקניקייה במובן הקלאסי, אך השפטאליה היא קבב ממקור קפריסאי-יווני-טורקי על בסיס חזיר, כבש (או שניהם), הנעטף ברקמת שומן דקה (בין אם מטלה או חזיר), הנקרא שומן רשת, או בעברית, "ליזים". זהו, בלי עודף יומרנות, אולי הקבב הטוב ביותר בעולם. בין אם אתם מכינים מסיבת גריל ורוצים משהו שונה, בין אם אתם אוהבים אוכל מזרח תיכוני פשוט ולא מתוחכם, ובין אם אתם סתם מאוד אוהבים בשר – אתם רוצים להכין את המנה הזאת.

***

2017-01-28-15-17-15-2נקניקיות חוביזה – איך להכין נקניקיות עם מלית על בסיס בשר חזיר וחוביזה, שהולכות נהדר עם רטבי יוגורט ועמבה. וכמובן, אם אין לכם יכולת (או חשק) לצאת לשדה ולחפש עלי חוביזה, גם עלי תרד רגילים יעבדו – הטעם, עם זאת, יהיה שונה.

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESנקניקיית איברי טלה – אכן כן, כמו שזה נשמע, זהו מתכון לנקניקיות טלה מסוג אחר. הן אינן כוללות יותר מדי בשר במובן החזק של המילה, אלא מורכבות מתערובת של שומן ואיברים פנימיים – כבד, כליות, לב וריאות אם לדייק – הטעם, למי שתוהה, מאוד מזכיר שיפודי קבב במסעדות מזרחיות. שימו לב שבשל רכיביהן, אלו נקניקיות שאין ליישן ואין לשמור במקרר, אלא או לבשל באופן מיידי או להקפיא.

***

***

2017-06-30 14.11.44מרגז כבד טלה, מזויף – המתכון בפוסט זה הוא הוריאציה שלי על נקניקיית המרגז, כלומר, נקניקייה חריפה על בסיס בשר טלה – רק שאני מוסיף לתערובת גם מעט כבד (טלה, כמובן). ולמה "מזויף"? כי בהיעדר מעייים של טלה אני משתמש במעיים של חזיר.

***

***

 SAMSUNG CAMERA PICTURESהנקניקייה הלוקאנית – לא כל יום יוצא לי להכין משהו לפי מתכון מספר בישול שנכתב לפני 2000 שנה. הנקניקייה הלוקאנית הייתה מעדן מימי האימפריה הרומית, שהגיעה ממחוז לוקאניה (באזיליקאטה המודרנית).

***

***

2016-12-16-14-51-21-1סלאמי תפוחי אדמה – למרות השם, אין מדובר בסלאמי פרופר, אלא בנקניקיית חזיר ותפוחי אדמה מצפון איטליה, שנהוג ליישן לזמן קצר בארון ייבוש ואז לטגן במחבת, ובאמת שלא ברור לי איך הנקניקייה הזאת לא תפסה מחוץ לפיימונטה. שימו לב שבשל היישון, בנקניקייה זאת יש להשתמש בסלפטר.

***

2016-12-24-14-39-48-1סלאמי אפר – כמו במקרה הקודם, גם כאן לא מדובר ממש בסלאמי כמו שמדובר בנקניקייה המיובשת קלות ואז מבושלת – וכפי שהשם מרמז, את הנקניקייה הזאת מכינים עם רמץ, ובכדי לאכלה נהוג להרתיחה במים כמספר דקות.

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURES

קישקע והעלזעלה – איך להכין קישקע והעלזעלה (צוואר חיה ממולא), שתי נקניקיות האופייניות למטבח האשכנזי. אחרי שתנסו את אלה לא תחזרו לגרסאות התעשייתיות.

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURES

קישקע איברים פנימיים – גרסא שונה ומוכרת הרבה פחות לקישקע, עם מלית על בסיס איברים פנימיים של פרה ותרנגולת. שימו לב שהקישקע הזאת איננה מתאימה בחמין, ועדיף להגיש אותה כפי שהיא.

***

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESנקניקיית דם – לאכול דם זה טאבו די רציני בארצנו. עם זאת, אם קשקשת הלכתית לא מרתיעה אתכם, נסו להכין את הנקניקייה הבאה.

***

***

2016-09-09-14-37-51-1נקניקיית איברי חזיר – הנקניקייה הבאה היא איננה הנקניקייה הסטנדרטית שאתם מכירים – לא רק שהיא מבוססת על איברים פנימיים – לב וכבד חזיר, יחד עם כמות מכובדת של שומן ואורז מבושל – אלא שהיא גם איננה מתאימה לצלייה. בגריל, אלא רק בתנור. מומלץ יחד עם תפו"א או שורשים צלויים.

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESצמפונה – צמפונה היא אחת הנקניקיות היותר יוצאות מן הכלל שישנן שם בחוץ. לא מדובר במלית שלה, שאיננה שגרתית בפני עצמה (היא כוללת לא מעט עור חזיר, למי שתהה. למעשה, מדובר בוריאציה על הקוטקינו, למי שמכיר), אלא בעובדה שצמפונה לא מכינים עם מעיים – צמפונה מכינים עם רגל חזיר, או במילים אחרות, מוציאים את העצם מרגל החזיר, תופרים כיס, ולשם דוחסים את המלית. גם להגשה ישנם כללי טקס מאוד ברורים – את הצמפונה מבשלים במים ואוכלים יחד עם ראגו עדשים, או שלא אוכלים בכלל.

***