לחם בננה ותפוחים מעושנים

???????????????????????

כל כמה זמן יוצא לי להכין משהו שאני חושב שהוא מעניין (במובן הרחב), אבל לרוב הוא לא ממש מצדיק פוסט בפני עצמו. המתכון שאפרסם היום החל כמתכון כזה, או אם אדייק, החל בזה שזרקתי כמה פירות למעשנת. אני מניח שאני לא מחדש לאף אחד עם הרעיון של לזרוק פירות על הגריל, ואני מניח שמכאן הרעיון של לעשן אותם לצד הצלייה גם לא מהווה קפיצה רעיונית גדולה מדי. ואכן, במקור תכננתי לפרסם את ה"מתכון" לפירות מעושנים יחד עם פוסט על פסטרמת פילה חזיר מעושנת. סביר להניח שזה גם מה שהייתי עושה, אם בין הפירות שעישנתי לא הייתי כולל גם בננות (שהפכו לאחר העישון למן מחית בננה) ותפוחים (שהפכו לאחר העישון לרסק). רסק תפוחים, למי שלא יודע, הוא חומר שעוזר לתת מרקם אוורירי, בפרט בעוגה או בטרין. אמנם הוא לא מסוגל לתת מרקם תפוח כמו ביצה מוקצפת, אבל רסק תפוחים בהחלט יכול למנוע מעוגה להפוך לגוש בטון. ולכן, לאחר שהוצאתי את הפירות מהמעשנת היה לי רעיון – למה לא להכין לחם בננה מפירות מעושנים?

עם זאת, בהתחשב בכך שלחם בננה זה כבר לא עד כדי כך טריוויאלי (זה גם לא כל כך מסובך מצד שני), החלטתי להקדיש לו פוסט נפרד. אני לא משלה את עצמי שרובכם באמת ילך ויעשן פירות, ובאמת, מי שמעוניין יכול להסתפק פשוט בפירות צלויים בתנור. כמובן שבמקרה כזה יהיה צריך להוסיף את הטעם ה*מאוד* עדין של העשן בדרך אחרת, כמו למשל עשן נוזלי או אבקת עשן (אם כי קחו בחשבון שצריך טעם ממש חלש של עשן, לא יותר מארומה מאוד קלה). למי מכם עם זאת שכן מוכן ללכת את כל הדרך ולעשן פירות, אני יכול לומר שאני עישנתי את הפירות כשעה בערך על שבבי תפוח, שנותנים עשן בעל טעם לוואי מעט מתוק (רק לי נראה שלעשן תפוחים על שבבי עץ תפוח זאת המקבילה הטבעונית של גדי בחלב אימו?), אבל להערכתי גם דובדבן וגפן יעשו את העבודה. למי מכם שאוהב, אני גם ממליץ לנסות להשתמש בעץ זית (אחד מהעצים שאני הכי אוהב לעשן איתם), אם כי במקרה כזה יהיה כדאי לעשן מעט פחות זמן, מאחר ולעשן זית יש טעם יחסית חזק. כהערה אחרונה לפני שאני עובר הלאה – שימו לב שבגלל היעדר הביצים העוגה הזאת מעט יותר דחוסה מלחם הבננה הקלאסי. עם זאת, לדעתי לפחות, היא לא פחות טובה.

???????????????????????

מרכיבים –

250 גר' קמח

2 בננות מעושנות/צלויות, מעוכות למחית

2 תפוחים מעושנים/צלויים, מרוסקים

115 גר' חמאה מומסת

200 גר' סוכר חום

כפית תמצית ווניל

2 כוסות צימוקים

כף קירש

רבע כפית מוסקט מגורר

חצי כפית מלח

11 גר' אבקת אפייה

הכנה –

מערבבים בצד את הקמח יחד עם אבקת האפייה. מניחים בצד. לאחר מכן, מעבדים יחד את החמאה והסוכר עד שמתקבלת תערובת אחידה, ומוסיפים בהדרגה את המלח, התבלינים, רסק התפוחים, הווניל והקירש, וממשיכים עד שמתקבלת תערובת אחידה ואוורירית.

לאחר מכן, מוסיפים תוך כדי ערבוב את הבננות והקמח באופן הבא – שליש מכמות הקמח, חצי ממחית הבננות, שליש נוסף של קמח, שאר מחית הבננות, ולבסוף, שאר הקמח. מעבדים עד לקבלת בלילה אחידה. מערבבים את הצימוקים בבלילה, ומעבירים לתבנית משומנת. אופים ב175C עד שקיסם הנכנס למרכז העוגה יוצא יבש, בערך כשעה.

לאחר האפייה מצננים את הלחם על רשת עד שהוא מצטנן לחלוטין. מגישים בטמפרטורת החדר או קר.

???????????????????????

מחשבה אחת על “לחם בננה ותפוחים מעושנים

  1. פינגבק: מנגו, מנגו בכל מקום | עוף זה ציפור ופרה זה חיה

להשאיר תגובה

