בשר מיובש

אני מייבש לא מעט בשר, ובדף הזה ניתן למצוא את רוב המתכונים לכך. שימו לב שאת מתכוני הסלאמי, שגם הם טכנית נחשבים כבשרים מיובשים, ניתן למצוא באגף הנקניקיות.

cropped-coppa-006.jpgקופה – נקניק איטלקי מצוין שמכינים מצוואר החזיר. הרבה פעמים אנשים אוהבים לאכול את שריר הקופה כחלק מסטייק צוואר, אבל לדעתי כנקניק השריר הנ"ל מוצלח בהרבה. אחד הנקניקים האהובים עלי אם לא ה-.

***

***

???????????????????????לונצה ולונצינו – באיטלקית, "לונצה" היא סינטה לבנה, ו"לונצינו" הוא פילה החזיר, ושניהם מסמלים בשר מומלח ומיובש. באופן אישי, אני מעדיף את הלונצינו. אגב, בספרד, הלונצינו מוכר בשם אחר – "לומו".

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESלארדו – גוש שומן חזיר שנקבר במלח לחצי השנה. התוצאה היא, ובכן, לא פחות מחמאת חזיר. אם אתם מחפשים מאכלים למסיבת ברביקיו מרובת משתתפים שצריכה להיערך בערב יום כיפור, אני לא יכול לחשוב על מאכל יותר מתאים.

***

***

***

1476005_202730416590194_301916245_nחזה אווז – זאת לא הגרסא המעושנת שאתם מכירים מאגף הנקניקים (אותה אפשר למצוא למטה, באגף המעושנים), אבל היא לא פחות טובה. הרעיון הבסיסי הוא לקבור חזה אווז במלח, ואז לייבש אותו.

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESפרושוטו אווז – להכין פרושוטו מחזיר במזג האוויר הישראלי זה בלתי אפשרי, נקודה. להכין פרושוטו משוק אווז לעומת זאת, זה אפשרי בהחלט. אם יש לכם סבלנות, כדאי לכם לנסות את הנקניק הזה. מדובר באחד הנקניקים הטעימים ביותר והפשוטים ביותר שאפשר להכין בבית. עם זאת, שימו לב שזמן ההכנה ארוך מאוד – הוא מתחיל ב4 חודשים, ועלול להגיע גם לחצי שנה ומעבר. ראו הוזהרתם.

***

***

***

???????????????????????בסטורמה – חשבתם ששרקוטרי זה קטע אירופאי? אז חשבתם. בטורקיה וברחבי המזרח התיכון נוהגים לייבש בשר בקר בתערובת תבלינים ולקרוא לו בסטורמה. בזמן שהטורקים נוהגים להכין בסטורמה מבקר, לטעמי הגרסא מבשר הטלה עדיפה.

***

***

cantor set 003 (2)פנצ'טה – אולי הבייקון הכי בסיסי שקיים – בשר, מלח, וזמן. זה לא הבייקון האמריקאי שאתם מכירים (או כל חיקוי אחר שלו שאפשר למצוא בחנויות), אלא הגרסא האיטלקית. אמנם הפקטור המעושן לא קיים, אבל אל שזה לא ידאיג אתכם – הבייקון הזה לא פחות טוב.

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURES

גואנצ'אלה – כיצד להכין גואנצ'אלה, אולי הבייקון הטוב בעולם. בניגוד לרוב סוגי הבייקון שמוכנים מגב או מבטן, את הגואנצ'אלה מכינים מלא פחות ולא יותר מהסנטר של החזיר.

***

***

***

???????????????????????ברזאולה – נתח בקר רזה שעובר כבישה ביין אדום וייבוש ממושך. מומלץ לאוהבי הקרפצ'יו והטרטר.

***

***

???????????????????????בינדנרפלייש – הגרסא השווייצרית לברזאולה. בזמן שהברזאולה נכבשת ביין, הבינדנרפלייש מומלח. התוצאה היא נקניק בעל טעם בשר מרוכז וטבעי, המהווה תוספת נהדרת לפלטות שרקוטרי וגבינות קשות. שימו לב שבמתכון זה, יותר מכל השאר, איכות הבשר תורגש היטב בתוצר הסופי.

***

***