לאכול ברובע החמישי – אשכי הודו

SAMSUNG CAMERA PICTURES

מעולם לא התיימרתי להיות מומחה לאיברים פנימיים, או מומחה למשהו אחר לצורך העניין. כמו שאמרתי לא פעם אני לא ביולוג והידע שלי באנטומיה מוגבל למדי – ולכן פעמים רבות שאני מוצא איזה משהו חדש שאני לא מכיר אני נוטה לקנות אותו ורק אז מחליט מה לעשות איתו. הדבר הזה בדיוק קרה לי לפני מספר שבועות, שהגעתי אל הקצב שלי בשוק וראיתי, ליד לבבות העוף, ערימה של דברים שנראו כמו שעועית לבנה עם גושי שומן. לקח לי מעט מאוד זמן לזהות במה מדובר – אלו היו אשכי הודו (או תרנגול), וזאת הייתה הפעם הראשונה שראיתי אותם מחוץ לתמונה באינטרנט. מיותר לציין שלא ידעתי מה בדיוק לעשות עם אשכי הודו, אבל שכמצמידים אותי עם גבי על הקיר אין לי ממש ברירה – אז קניתי מעט אשכים ודחפתי למקפיא עד שאמצא להם שימוש ראוי.

כאשר הגעתי הבייתה התחלתי לברר מידע כיצד ואיך אוכלים אשכים, ובלשון המעטה לא מצאתי יותר מדי. מתברר שבאילינוי יש פסטיבל שלם של אשכים מטוגנים, ואשכי הודו גם הם נזרקים ברוב הוד והדר אל השמן. בנוסף, גיליתי שבהונגריה נהוג בכפרים לבשל אשכי הודו עם בצל ופפריקה, אבל זה היה פחות או יותר זהו, ושני המתכונים לא היו ממש לרוחי באותו הרגע. תהיתי האם כדאי לי לנסות להכין מהאשכים האלה קארי אך מהר מאוד ירדתי מהרעיון – הרי אשכים הם בלוטה, ובדרך כלל בלוטות לא הולכות טוב עם בישול ברוטב, לפחות לטעמי.

וכך, מובס על ידי האינטרנט וחסר רעיונות, פניתי בחזרה לקצב והוא אמר לי שאשכי הודו טובים בגריל או כחלק ממעורב ירושלמי. אוקי, זה כבר נשמע רעיון טוב – אז חילקתי את האשכים ל3 מנות, הראשונה יועדה לבישול א לה פלנצ'ה, השנייה למעורב ירושלמי, והשלישית הוקפצה יחד עם מרור. הפוסט הזה יעסוק ב"מעורב".

אז קודם כל, יחסית למנות המעורב שיצא לי להכין (ויצא לי להכין לא מעט) זאת אולי המנה החדגונית ביותר – ולו רק כי שכחתי לקנות כבדים ולבבות – כך שאני מניח ששם יותר הולם למתכון הבא יהיה "אשכי הודו עם בצל". שנית כל, זאת הייתה אחת ממנות המעורב היותר טעימות שיצא לי להכין. טעמם של האשכים יחסית מאוד עדין ומדובר יותר בעניין של מרקם, והמרקם של אשכי ההודו מזכיר יותר מכל (ובאופן מוזר למדי) weisswurst. התוצאה הייתה חתיכות מתפצחות בפה עם טעם חזק (הודות לתבלינים), שהלכו נהדר עם הבצל המטוגן. בפעם הבאה שאמצא אשכי הודו אקנה כמות יותר גדולה ולא אשכח את לבבות העוף – לדעתי הטעם של הלבבות ישתלב נהדר עם האשכים. אמנם זה יהיה מעורב יחסית פשוט, אבל לדעתי הוא יהיה אחד הטובים שבז'אנר.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

מרכיבים – למנה אחת

100 גר' אשכי הודו*

בצל אחד גדול, פרוס גס לרצועות

3 שיני שום, קצוצות גס

צ'ילי חריף, מלח, פפריקה מרוקאית, כמון, כורכום – לפי הטעם

מיץ מלימון קטן

שמן זית – לטיגון

*על האשכים להיות שלמים ובהירים, ולא קרועים. בנוסף, מומלץ להשרותם במים לילה לפני הבישול.

הכנה

מחממים את השמן במחבת ומוסיפים את הבצל. ממשיכים לטגן בחום נמוך עד שקיפות, ומוסיפים את השום והתבלינים. מערבבים היטב וממשיכים לבשל בחום נמוך כ2-3 דקות (אל תתנו לפפריקה להישרף!).

כעת, מגבירים את האש ומוסיפים את האשכים. מערבבים היטב, מוסיפים את מיץ הלימון, ומערבבים שוב. ממשיכים לבשל בחום נמוך כ5 דקות נוספות או עד שהאשכים מבושלים. מעבירים לצלחות ומגישים מיד.

 

מחשבה אחת על “לאכול ברובע החמישי – אשכי הודו

כתיבת תגובה

