פסטה, ריזוטי, וחברים

אני אוכל לא מעט פסטה, ריזוטו, כופתאות וכיו"ב יצורים מעניינים, והרבה מהמתכונים האלה לא ממש ניתנים לקיטלוג כמתכוני בשר, דגים, ירקות וכו'. כולם בכל מקרה מרוכזים בפוסט זה.

פסטה

???????????????????????טליאטלה ברוטב דיו דיונונים – טליאטלה ברוטב על בסיס עגבניות ודיו דיונונים יחד עם שרימפס, פטרוזיליה, וטבעות קלמארי. פסטה פשוטה להכנה ומאוד טעימה.

***

***

???????????????????????לזניה שחורה – לזניה שחורה מדיו דיונונים, רק שבמקום המלית המסורתית של ראגו בשרי, כאן המלית מתבססת על תערובת של בשמל, שרימפס, ובשר סרטנים. מנה חורפית עשירה, מושלמת לחגיגות הלילה הארוך בשנה.

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESפסטה עם מדליוני פילה חזיר ברוטב גבינה כחולה – רוטב גבינה כחולה הוא רוטב שלרוב משודך לבשר בגריל. עם זאת, הוא בקלות יכול להפוך לרוטב לפסטה, מהסוג שיגרום לכל מאמה איטלקייה לדרוש את המתכון.

***

***

***

???????????????????????ספגטי ברוטב קרבונרה – למצוא ספגטי קרבונרה שמכבד את עצמו מחוץ לאיטליה עלול להיות מעט בעייתי. כדי להכין קרבונרה אמיתית צריך את הגואנצ'אלה, הבייקון הטוב בעולם שמיוצר רק באיזור רומא, וגבינת פקורינו רומנו (בשום פנים ואופן לא פרמזן). אה, ושמנת בכלל לא באה בחשבון.

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESמאולטאשן זנב חזיר – זנב חזיר הוא עוד אחד מחלקיו הפחות מוערכים של החזיר, וחבל – מאחר והבשר שנמצא עליו בעל טעם מצוין.

***

***

***

 ???????????????????????ראגו בולונז – בזמן שבימינו כל תבשיל בשר טחון עם עגבניות זוכה לתואר "בולונז", באיטליה ראגו בולונז הוא עסק עם חוקים מאוד ברורים, ובצדק רב – בולונז איטלקי עוקף כל בולונז אחר, לא משנה איפה ומתי. אגב, באיטליה אין כזה דבר ספגטי בולונז – ראגו בולונז מגישים על טליאטלה, ולא על שום פסטה אחרת.

***

***

???????????????????????

לזניה – אם בקישור הקודם הופיע ראגו בולונז, מן הראוי שאחריו תופיע לזניה. אמנם זאת לא לזניה בולונז, אבל אתם בהחלט יכולים לשנות את הראגו לראגו בולונז ולהפוך אותה לכזאת.

***

***

???????????????????????ספגטי עם סרדינים – ספגטי בטעם מאוד עדין עם רוטב על בסיס סרדינים, אנשובי, שמן זית, ויין לבן. מומלץ להגיש יחד עם גבינת פרמזן מגוררת.

***

***

***

???????????????????????ספגטי בסגנון הזונות – ספגטי עם רוטב על בסיס עגבניות מרוסקות, צלפים, אנשובי, ושום. אחד מרטבי הפסטה הטובים ביותר בעולם, אם לא הטוב ביותר.

***

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESאוסף מתכוני פסטה ודגי ים – אני מאוד אוהב פסטה פירות ים, אבל גם לדגים יש מה להציע – קרבונרה ימית עם פארידה, פטוצ'יני ברוטב אנשובי ושמן זית, פסטה ברוטב סול ועגבניות, פטוצ'יני עם כדורי סרדינים, ועוד.

***

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESכיסוני בקלאו – באיטליה ישנן אינספור גרסאות לפסטה ממולאת בבקלאו, רובן מהצפון. המתכון הבא אמנם שייך לרוח הז'אנר, אבל הוא לא נאמן לאף מתכון ספציפי, שלא לדבר על כך שרוטב יוגורט לפסטה איטלקית זה די חילול הקודש. בכל מקרה, אם יש לכם יותר סבלנות אתם יכולים לעצב את הכיסונים הנ"ל לצורות נוספות, יותר תקניות (כמו טורטליני, רביולי, וחבריהם), ובוודאי שאתם יכולים להפוך את הרוטב לרוטב אלפרדו תקני.

***

***

???????????????????????טליאטלה שחורים עם פילה חזיר ופטריות יער – פסטה שחורה מדיו דיונונים עם יין לבן, רצועות פילה חזיר, פירות יער, והמון גבינה מגוררת.

***

***

***

 ???????????????????????פסטה עם בוטרגו – בוטרגו לעיתים קרובות מקבל את השם "קוויאר לעניים", כאשר הוא לא קוויאר ובמחירים האלה הוא ממש לא מיועד לאנשים עניים. עם זאת, בעונה, והיה ומצאתם דג בורי עם ביצים, אתם יכולים להכין ממנו בוטרגו בעלות כמעט אפסית. ומה אתם יכולים לעשות איתו? ספגטי עם בוטרגו יהיה רעיון מצוין.

***

***

???????????????????????

פסטה עם לאטומה – פסטה ברוטב אליו אוליו עם לאטומה, חלב דגים מבושל, וחתיכות חלב דגים מקומחות ומטוגנות בשמן עמוק, בסגנון סיציליה. אם אתם אוהבים דגים, אתם מאוד תאהבו את זה.

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESפסטה ברטבי פרמזן – כולנו גיררנו פרמזן מעל פסטה, אבל מעטים מאיתנו הכינו רוטב פרמזן לפסטה – אך את הרטבים הנ"ל מכינים בעזרת קליפות פרמזן. אם אי פעם אכלתם פסטה או מרק באיטליה ותהיתם למה שאתם מנסים להכין את אותו הדבר התוצאה שונה, ובכן, כנראה שזאת התשובה.

***

***

***

2017-01-30-15-02-12טורטליני חוביזה – חוביזה היא אולי עשב המאכל המוכר ביותר בארץ, ומסיבה זאת, רוב המתכונים המשלבים אותו נוטים להיות גם הסתמיים ביותר. הנה דרך קצת פחות סטנדרטית לבשל חוביזה – ע"י עיבודה למלית טורטליני יחד עם גבינה ותבלינים.

***

***

ריזוטי

SAMSUNG CAMERA PICTURES

ריזוטו ביצי דגים – ריזוטו שהבסיס שלו הוא חלב וביצי דגים, אחת המנות הטובות ביותר שיצא לי להכין אי פעם. יחד עם הזעפרן וגבינת הפרובולון הריזוטו הזה הופך למנה שראויה להופיע בתפריטה של כל מסעדה.

***

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESריזוטו יין דבש – איך להכין ריזוטו בטכניקה איטלקית עם מרכיבים מרכז אירופאיים. שונה ומיוחד.

***

***

***

***

 SAMSUNG CAMERA PICTURESריזוטו מח עצם – במילאנו נוהגים להכין ריזוטו עם מח עצם וזעפרן. הריזוטו הבא הוא איננו ריזוטו בסגנון מילאנו, אבל הוא כן כולל מח עצם, והרבה תימין.

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESריזוטו דם – במחוז פיימונטה אשר בצפון איטליה נוהגים להכין ריזוטו שאיננו דומה לאף אחד אחר – בין היתר, ריזוטו זה משתמש בדמו של החזיר.

***

***

***

כופתאות

SAMSUNG CAMERA PICTURESכופתאות מח עצם – אחת המאכלים היותר טעימים בדרום גרמניה הן כופתאות מח עצם. תחשבו קניידלעך רק יותר נימוח. הרבה יותר נימוח.

***

***