חוביזה, חלק א' – טורטליני

2017-01-24-16-12-03-1

היחס שלי לחוביזה תמיד היה אמביוולנטי משהו. זה לא שהיה לי משהו אישי נגדה, זה פשוט שלא התרשמתי ממנה יותר מדי. כל הקונסטלציות בהן יצא לי לאכול חוביזה תמיד היו בצורת סלט. אל תבינו אותי לא נכון, אין לי משהו נגד סלטים, אבל בשלב מסוים זה נמאס – בפרט לאחר שכל אותם מתכוני החוביזה שמוצאים באינטרנט תמיד חוזרים על עצמם – לימון, שמן זית, שום, בין אם בצורת סלט או בצורת קציצה אפויה (בלעכס. אפיית קציצות אולי יותר בריאה, אבל אני מעדיף לחיות פחות ולכל הפחות להנות מהאוכל שלי. אם כבר לאפות קציצות, למה לא ברוטב או שומן או משהו?). לא הסגנון שלי, מצטער.

בכל מקרה, לפני מספר שבועות שמתי לב שיש לי כמויות נכבדות של חוביזה ליד הבית, ובמסגרת הגישה של "אכול מה שהטבע נותן לך" תהיתי כיצד ליישם זאת. הרעיון של לעבד את החוביזה לסלט או קציצה אפויה נפסל על הסף – מה לעשות, מבחינתי לחיות שבוע על כזה דבר זאת גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה, וממש לא אכפת לי שזה מה שמגיני ירושלים אכלו בתש"ח בימים ההם בזמן הזה (והנה דוגמא למה שהם אכלו – כפי שניתן לראות, חוש טעם מסוים כן היה להם). בכל מקרה, תהיתי כיצד עלי לנצל את החוביזה בצורה שלא תגרום לי לצאת מדעתי, ובסופו של דבר החלטתי ללכת לשני כיוונים שונים – טורטליני ונקניקייה. על השני תקראו ביום חמישי, היום נעסוק בטורטליני.

אז למה טורטליני? ובכן, למה לא? הרי טורטליני ממולא בתערובת עשבים וגבינה זה דבר די סטנדרטי, ובהתחשב בכך שמינים של החלמית (השם התקני לחוביזה – כן, מתברר שיש כזה דבר) צומחים באיטליה, סביר שגם שם נעשים דברים שכאלה. מחיפוש קצר ברשת האיטלקית התברר שהאיטלקים מכינים ממין שונה של החלמית רביולי. נו טוב, אני מעדיף טורטליני.

2017-01-30-15-02-12

מרכיבים – ל30-40 טורטליני 

בצק פסטה ע"ב 300 גר' קמח וסולת ו3 ביצים

2 כוסות עלי חוביזה, שטופים

300 גר' גבינת קאש

3 כפות גבינת פרמזן מגוררת

שן שום, כתושה

חצי בצל סגול, קצוץ

ביצה אחת

50 מ"ל חומץ יין לבן

מלח, פלפל, צתרה, אגוז מוסקט – לפי הטעם

הכנה

מעבדים יחד את כל המרכיבים (למעט בצק הפסטה) במעבד מזון עד לקבלת תערובת חלקה. מעבירים למקרר ונותנים לתערובת לנוח כלילה.

למחרת, מרדדים את הבצק ומחלקים למרובעים. מניחים כפית מהמלית במרכז כל ריבוע, ומקפלים לחצי. מהדקים יחדיו את הפינות ליצירת צורת הטורטליני. משתמשים מיד או מקפיאים.

הטורטליני הנ"ל דורשים בישול קצר, 2-3 דקות במים רותחים לכל היותר (אם כי הזמן יכול להשתנות בהתאם לעובי הבצק), והולכים יחד עם רטבים עדינים, כמו למשל חמאת מרווה ולימון, או שמן זית ושום. או לחלופין, הם יתאימו גם במרק עשבים.

5 מחשבות על “חוביזה, חלק א' – טורטליני

  1. כילדים אכלנו חובזה כי לא היה משהוא אחר. מציאות.
    2 כוסות חובזה זה כלום לאחר חליטה או בישול 🙂
    נראה טוב!

    • יש בשוק מחנה יהודה כמה (אני לא ממש יודע איך קוראים למקומות, אני פשוט עובר שם מדי פעם). בכל מקרה, זה תבלין די סטנדרטי במטבח האתיופי, בכל חנות שמוכרת מוצרים ותערובות תבלינים מאתיופיה צריך להיות קוררימה…

להשאיר תגובה

