פסטת סרטנים ופול ירוק

אחד היתרונות בלעזוב את ירושלים היה, בלי כל ספק, שמבחר האוכל הלא כשר זינק. כאשר גרתי בירושלים לקנות אוכל לא כשר הייתה חווייה… מוזרה. החנויות הלא כשרות במרכז העיר לרוב היו חבויות בסמטאות, ולעיתים קרובות ללא שילוט בעברית. כאמור, לכל אחד יש עיר ושמה ירושלים – וזאת ששלי יכולה לעוף לירדן, ושעה אחת קודם. שיתאחדו להן מזרח ומערב העיר מעבר לגבול ויהיו בעיה של מישהו אחר, זאת הגישה שלי בכל הנוגע לעיר הקודש – איך נגיד בעדינות? היא הייתה הרבה יותר יפה בעיני אם בכל נסיעה אליה הייתי צריך להחתים דרכון בשער הגיא.

בכל מקרה, אחד היתרונות (הבודדים) של ירושלים על שאר ישראל הוא האקלים. האקלים ההוא אפשר לי בזמנו להכין נקניקים בצורה בה אמורים להכין אותם (ויסלחו לי כולם, לא אהבתי גאדג'טים מיותרים בעבר וגם היום לא). היום אני יותר קרוב לים ומזג האוויר בקיץ גם ככה לא טוב לכלום, אז במקום אני מכין הרבה מאכלי פירות ים. למשל, היום החלטתי לפרסם מתכון עונתי (פחות או יותר) לפסטה עם פול ובשר סרטנים. במקור המתכון מבוסס על הדבר הזה, אבל מאחר ואני עם גישה לסרטנים שונים שכעת מפוצצים בביצים החלטתי להיות קצת יותר עונתי. בהתאם, המתכון שלי כולל קצת יותר עשבי אביב מהמתכון המקורי.

ביצי סרטנים. טוב, ביצי סרטן אחד.

אז, לכבוד ה1 במאי/בלטיין הבא עלינו בתקווה לשנה הבאה בירושלים אשר בירדן, הריני מתכבד להגיש מתכון לפסטה עם פול ירוק ובשר סרטנים:

מרכיבים – ל2 מנות

בשר מ5 סרטנים* + ביצי סרטנים**

עלים משומר (או כפית זרעי שומר)

2 שיני שום מרוסקות

פלפל חריף, קצוץ

עגבניה גדולה, חתוכה לקוביות גדולות

2 בצלי שאלוט/חצי בצל סגול, קצוץ

מיץ וגרידה מלימון אחד

פטרוזיליה קצוצה

2 כוסות פול ירוק טרי***, לא מבושל

עירית וטרגון קצוצים – להגשה

שמן זית – לטיגון

פסטה שטוחה כלשהי, מבושלת, לפי מספר הסועדים

*שאתם מפרקים את הסרטנים, תשתמשו בכל הבשר שבהם. כלומר, גם באיברים הפנימיים.

**ביצי סרטנים אינם חובה, אבל הם מעשירים בהרבה את הרוטב. אצלי היה רק סרטן אחד עם ביצים, אבל זה מסוג הדברים שאי אפשר להוסיף יותר מדי ממנו.

***אפשר להשתמש גם בפול ירוק קפוא, בתנאי שהוא לא בושל לפני ההקפאה.

שימו לב לחלק הכתום הזה שאתם מפרקים את הסרטנים – אל תוותרו עליו.

הכנה

מחממים את השמן במחבת, ומוסיפים אליו את עלי השומר ואת ביצי הסרטנים. שימו לב – להוריד ביצי סרטנים מהשריון אליו הן מחוברות זה כאב ראש, ובהתאם, פשוט זרקו את השריון עם הביצים פנימה. הן יתמוססו אל תוך הרוטב במהלך הבישול.

לאחר מספר דקות, מוסיפים את הבצל, הצ'ילי, השום, וחצי מכמות הפטרוזיליה. מטגנים בחום בינוני עם ביצי הסרטנים והשומר כ3-5 דקות (מומלץ בין לבין למעוך את ביצי הסרטנים, שירדו כמה שיותר מהן מהשריון). לאחר מכן, מוסיפים את הפול ומערביים כחצי דקה בחום גבוה, את העגבניות, מערבבים לחצי דקה נוספת, ואז מוסיפים את מיץ וגרידת הלימון. מביאים לרתיחה ומוסיפים מצקת גדושה ממי בישול הפסטה. מביאים לרתיחה, ומצמצמים עד לקבלת רוטב סמיך.

לקראת תום ההסמכה, מוציאים את שריון הסרטנים מהסיר (כבר לא ישארו בו כמעט ביצים), ומוסיפים את בשר הסרטנים. מערבבים היטב, ומוסיפים את הפסטה. מערבבים, מעבירים לצלחות, מפזרים עירית וטרגון מעל ומגישים.

5 מחשבות על “פסטת סרטנים ופול ירוק

סגור לתגובות.