שרימפס, שרימפס בכל מקום

שרימפס הם אולי אחד מפירות הים שהכי קל לבשל, ולרוב כל מה שיכינו איתם יהיה טעים, טעים למדי אפילו. בין אם זה בטיגון עמוק, במחבת, או סתם חלוטים במים – שרימפס זה אחד ממיני המזון הוורסטיליים והטובים ביותר שניתן לבשל, ובקלות רבה. עם זאת, יש מגבלה אחת לגבי כל האמור למעלה, והוא ששרימפס קפואים אמנם טובים לטיגון עמוק, אבל לא להרבה דברים אחרים. כמובן שאין כל בעיה בשרימפס איכותיים קפואים, אבל כמה כאלה כבר מוכרים בארץ?

אני, בכל מקרה, קונה את השרימפס שלי טריים ומקפיא בבית. מעבר לכך שלרוב האיכות שלהם יותר גבוהה, בדרך אני גם מפרנס אנשים אמיתיים (ולא תאגידים אלו ואחרים ושאר מזיקים שהורסים את העולם). בכל מקרה, היום נבשל שרימפס בשתי דרכים, שתיהן שונות מהמקובל בנוף – שרימפס מוחמצים וקוקטייל שרימפס. ולא, אני לא מתכוון לקוקטייל השרימפס של שנות ה50, אלא לקוקטייל שרימפס בהשראת המתכון המקסיקני. זה אומר שהוא יותר חריף ועם טעמים יותר חזקים – ובנוסף, גם תופס כארוחה מלאה ולא כמתאבן. עם זאת, מיותר לציין ששני המתכונים הנ"ל עובדים רק ואך ורק עם שרימפס טריים, לא עם הקפואים שמגיעים עם תוספות מים וקרח.

אז בלי גינונים נוספים, הבה נעבור למתכונים –

שרימפס מוחמצים – מרכיבים –

10-15 שרימפס ללא שריון, חלוטים במים (מומלץ לנקות אותם למתכון זה)*

בצל סגול קטן, פרוס

3-4 עלי דפנה

פלפל חריף קצוץ

לימון קטן, פרוס לפרוסות דקות

3-4 שיני שום, פרוסות/מרוסקות

2 ענפי תימין ו2 ענפי אורגנו

לתחמיץ** – כוס חומץ תפוחים, כפית פפריקה מעושנת, חצי כפית גרגרי פלפל שחור, כפית זרעי שומר (או עלי שומר), כפית חרדל גרגרים, כפית מלח

*המתכון הזה עובד הכי טוב עם שרימפס גדולים.

**שימו לב – התחמיץ נתון לפי יחסים. יכול להיות שתזדקקו ליותר תחמיץ ממה שמופיע כאן.

הכנה –

מסדרים את כלל המרכיבים בצנצנת בשכבות שונות, ומביאים את כל מרכיבי התחמיץ לרתיחה. יוצקים את התחמיץ לתוך הצנצנת וסוגרים אותה. לאחר ההצטננות, מעבירים את הצנצנת למקרר לפחות ללילה.

שימו לבהשרימפס המוחמצים אינם משומרים. כלומר, עדיף לאכול אותם יום-יומיים לאחר ההכנה – הם נהדרים כמתאבן, או סתם על פרוסת טוסט מרוחה באבוקדו. למעשה, ככה אני מעדיף לאכול אותם – על טוסט אבוקדו שמרוח בסלסת פלפלי הבנרו ועגבניות (יחד עם הבצל המוחמץ וחתיכות עגבנייה).

קוקטייל שרימפס – מרכיבים*

15 שרימפס חלוטים במים, ללא שריון**

אבוקדו קטן, חתוך לקוביות

2-3 עגבניות מרוסקות

חצי בצל סגול, קצוץ

חצי כוס גרגרי תירס

מלפפון בינוני, קצוץ לקוביות בינוניות

עגבניה קטנה, חתוכה לקוביות

שליש כוס כוסברה קצוצה

חצי כף רוטב טבסקו***

גרידה ומיץ מתפוז אחד/מ2-3 ליים****

מלח, פלפל – לפי הטעם

*המתכון יספיק לשתי מנות ראשונות, או עיקרית אחת גדולה.

**השרימפס המומלצים לזה הם שרימפס גדולים (שאותם מומלץ לקצוץ), או קטנים. אני השתמשתי במיקס – אבל כך או כך, למתכון זה מומלץ מאוד לנקות את השרימפס.

***מכוחו של הרגל, אני משתמש ברוטב טבסקו שאני מכין ובסלסלת הבנרו שרוף.

****ניסיתי גרסאות עם תפוז, עם ליים, ועם לימון – ובעיני המיקס הכי טוב הוא מיץ מתפוז אחד קטן עם מיץ מליים אחד.

הכנה –

קוצצים את השרימפס לקוביות (אם הם גדולים), ומוסיפים יחד עם כל שאר המרכיבים לקערה. מערבבים בעדינות בלי למעוך את האבוקדו, מעבירים לצלחות, מפזרים מעט כוסברה קצוצה מעל – ומגישים.

4 מחשבות על “שרימפס, שרימפס בכל מקום

    • הי, אני קונה בשוק תלפיות בחיפה בעיקר – אבל ראיתי גם בשוק בעכו, ואני מנחש שגם בת"א בכרמל מוכרים (אם כי אני משער שהמחירים שם גבוהים יותר). יש גם חנויות דגים שעושות משלוחים, שווה לבדוק שם גם.

סגור לתגובות.