סאטה חזיר

אז מתברר שלאור המלחמה בעזה בוטלו ההפגנות – נו טוב, זה לא שגם ככה מצאתי טעם בלהגיע אליהן. אסתכן בלהרגיז אי אילו אנשים, אבל אחזור ואומר שוב: אין לנו שום בעיה של שחיתות בישראל, יש לנו בעיה דתית. המקור לרוב צרותיה של המדינה הזאת קשורות בצורה זאת או אחרת בלורד וולדמור-סליחה, יהוה, אללה, ישוע, או כל שם אחר שהדמון נטל לעצמו. ועד שבהפגנות לא יתחילו לדרוש דמוקרטיה על מלא, עם הפרדת דת ומדינה, גם אם הן יגרמו באורח פלא לביבי לחזור לקיסריה דבר לא ישתנה לטובה. לא מאמינים לי? שימו לב מי התומכים הגדולים בפסקת ההתגברות או הוועדה לבחירת שופטים – רמז, אלו אותם האנשים מתבטאים תדירות על החזרתינו לימיה העליזים של מלכות דוד את יהונתן (בע"מ). כל עוד בהפגנות ההמונים מסרבים לקרוא להפרדת דת ומדינה וביטול הלכה למעשה של יהדות המדינה דבר לא ישתנה פה לטובה – ולמעשה, רק ימשיך להתדרדר. נאלחים ככל שיהיו, ביבי, סמוטריץ', רוטמן, דרעי, גפני (וכל שאר מלאכי החבלה ששכחתי) הם גג התסמין ולא הבעיה עצמה. הבעיה היא, ותמיד הייתה, הדת היהודית שבעיניה כפייה דתית היא מצווה – ומי שחושב שקנאי היהדות שונים מהחמאס או הג'יהאד בעזה, ובכן, שלא יתפלא כאשר הוא מובל אל המוקד.

בכל מקרה, בזמן שאנשים כלשהם מפגינים או צועקים "מוות לסמולניםםם111111!!!", אני מעדיף להשקיע את זמני באופן קצת יותר אפקטיבי ולהכין משהו טעים. הפעם החלטתי להכין שיפודי סאטה חזיר חריפים עם חמאת בוטנים, שזאת לדעתי הצנועה אולי הדרך המוצלחת ביותר לצלות שיפודי חזיר בגריל. אמנם אין לי מושג עד כמה המתכון למטה אותנטי, אבל הוא בהחלט מהווה דרך מוצלחת לבישול נתחים רזים של חזיר. וכן, בכוונה כתבתי "נתחים רזים" – חמאת בוטנים וקוקוס די שמנים בפני עצמם, ואם תשתמשו בנתחים שמנים של חזיר (כמו בטן, למשל) זה יצא שומני מדי. אישית אני ממליץ להכין את המתכון הזה עם פילה חזיר (שהוא הנתח האהוב עלי בבקר נמוך על צורותיו השונות), אבל הוא יעבוד מעולה גם עם סינטה, או חתיכות ירך רזות ללא עור (פולקה). אה, ודבר נוסף – קחו בחשבון שסוג הבישול כאן הוא גריל, שצריך להיות חם מאוד ומהיר מאוד.

אז ללא גינונים נוספים, הבה נעבור למתכון:

למרינדה – ל400 גר' בשר חזיר

כוס חמאת בוטנים

כף רוטב סויה

כף רוטב סויה מתוק

חצי כף רוטב דגים

2 כפות קוקוס מגורר

פלפל אדום חריף, קצוץ

חצי כפית פלפל שחור*

2 בצלצלי שאלוט, מגוררים

2 שיני שום, מגוררות

מיץ וגרידה מלימון/ליים

כף דבש

כפית תמצית תמרינד

כפית גלנגל מיובש, מגורר

חצי כף ג'ינג'ר מגורר

4 עלי כפיר-ליים מפוררים

*מטעמי מה שהיה לי במזווה, השתמשתי בפלפל ארוך.

הכנה –

מערבבים את כל חומרי המרינדה, ומניחים בצד לחצי שעה. בינתיים, מחלקים את הבשר לקוביות בינוניות-קטנות (עדיף שלא יהיו יותר גדולות מ4X4 ס"מ). לאחר מכן מוסיפים את קוביות הבשר למרינדה, מערבבים היטב, ונותנים לבשר לנוח כשעה מחוץ למקרר לפחות.

לאחר השעה, משפדים את קוביות הבשר (אל תזרקו את שאריות המרינדה, עוד נשתמש בה), וצולים על גריל בחום גבוה, כ4-5 דקות מכל צד, כאשר מברישים היטב את השיפודים בשאריות המרינדה לאורך הצלייה. לאחר מכן מורידים מהגריל ומגישים מיד – מומלץ עם סלט מלפפונים זה או אחר, שיספוג את החריפות.

מחשבה אחת על “סאטה חזיר

  1. צודק. מוסיפה,
    מבחינתי להפריד מיד את הדת והמדינה ולא רק. בדינה של 12 מליון אולי תושבים, מי צריך 120 כיסאות מספיק 21 ועוד 13 שרים. מי שרוצה לשבת שם יעשה בהתנדבות. למעט הוצאות בסיסיות שהתפקיד מחייב ומשכורת בסיסית כמו שמקבלים הגיל השלישי, החוליה החלשה. מי שלא משרת את המדינה בדרך כל שהיא שלא תהיה לו ת"ז ישראלית. כולם שווים. יש מספיק עבודה מכבדת.
    מסורת זה מכבד. דת זה הרבה כסף ל…
    והמתכון כמו תמיד נהדר.

סגור לתגובות.