על קרפצ'יו וסטייק טרטר

למרות מה שאולי משתמע מהבלוג הזה, אני ממש לא אוכל הרבה בשר, ובפרט בשר בקר. למה? כי בשר בקר טוב, בפרט בירושלים, זה דבר שקשה להשיג בזול בלי למכור כלייה. כתוצאה מכך, ומכך שלהשיג עוף באיכות נורמלית זה בעייתי (בפרט שאתה גר בירושלים), רוב הבשר שאני אוכל לרוב מורכב מדגים ופילה חזיר. עם זאת, לפעמים אין כמו בקר טוב. ומאחר שפעמים רבות להכין סטייק על הגריל זה לא דבר ריאלי מבחינתי, אני פונה לדרך השנייה בה אני הכי אוהב לאכול בשר בקר – בתור בשר נא. לכן, בפוסט הזה אני מתכבד להגיש שלושה מתכונים למאכלי בשר נא – קרפצ'יו, סטייק טרטר, וצ'יג קופטה (אני כותב את זה נכון?), שהאחרון הוא סטייק טרטר טורקי, מן וריאציה על הקובה נייה. תשכחו מסלטי הירקות המעופשים שמתכנים בשם טרטר וקרפצ'יו – זה הדבר האמיתי.

***

???????????????????????

קרפצ'יו בקר

250 גר' בקר, פרוס דק מאוד*

עלי רוקט, גילוחי גבינת פרמזן, מיץ לימון, וגרגירי מלח גס

*אני מניח שלרוב האנשים שקוראים את המתכון הזה אין מכונה לפריסת בשר, וזה לא נורא – אתם ממש לא צריכים את זה. פשוט תחתכו את הבשר בעודו חצי קפוא כמו שהייתם חותכים נקניק. אל דאגה, לאחר הפריסה הבשר יפשיר תוך שניות.

הכנה

מסדרים את עלי הרוקט על צלחת, ומעליהם את פרוסות הבשר. מזלפים מיץ לימון או חומץ בלסמי על הבשר, ומעל מניחים את גילוחי הפרמזן. מגישים מיד.

***

???????????????????????

סטייק טרטר

250 גר' בשר בקר*

כף חרדל

כף צלפים, קצוצים

חצי כוס עירית קצוצה

2 פילטים של אנשובי בשמן**, קצוץ דק

חצי בצל, מרוסק או קצוץ דק

שן שום, מרוסקת

מיץ מחצי לימון

חלמון ביצה (לא חובה)

*בעניין הטחינה של הבשר, אתם יכולים לטחון אותו ממש, או לחלופין, לקצוץ אותו ממש דק. אני, באופן אישי, הכי אוהב את גרסת הביניים בין בשר טחון לקצוץ דק מאוד.

**שימו לב – האנשובי מתפקד כאן בתור המלח. אל תתפתו להוסיף מלח, אלא לכל היותר עוד אנשובי.

הכנה

מערבבים את כל המרכיבים עד לקבלת תערובת אחידה. טועמים ומתקנים טעמים ותיבול, מניחים מעל חלמון ביצה, ומגישים מיד.

***

???????????????????????

צ'יג קופטה

250 גר' בשר כבש טחון, או 120 גר' כבש טחון ו120 גר' בקר טחון

50 גר' בורגול עדין, שנחלט במים רותחים וסונן, מצונן

חצי בצל, מרוסק או קצוץ דק

2 שיני שום, מרוסקות או קצוצות שק

מעט פטרוזיליה קצוצה

רסק עגבניות – לפי הטעם

תבלינים –

פלפל אנגלי, זרעי כוסברה, חילבה טחון*, פפריקה חריפה, ציפורן טחונה, כמון

*לטעמי החילבה מיותרת לחלוטין, אבל מי אני שאקבע.

הכנה

מעבדים יחד את כל המרכיבים עד לקבלת תערובת אחידה. טועמים ומתקנים תיבול, מעצבים לכדורים, ומגישים מיד.

מחשבה אחת על “על קרפצ'יו וסטייק טרטר

  1. פינגבק: ארוחת יום העצמאות | עוף זה ציפור ופרה זה חיה

סגור לתגובות.