דיונון ממולא לפתיחת הקיץ

שמעתי שבעקבות חזרת המהפיכה התיאוקרטית (לא זאת לא "רפורמה" ובטח שלא "משפטית") המפגינים מאיימים לחזור לרחובות. שוב נשמע את השמאלץ הישן והטוב על איך שחטפו לנו את המדינה היהודית והדמוקרטית, על איך שלחרדים, למתנחלים, וכיו"ב הלומי יהוה אין מונופול על היהדות וכיו"ב הבלים. אני, בכל מקרה, מסרב להצטרף לחגיגה – שמאלץ, תודה רבה, יש לי במקרר (והוא גם יותר טעים מהלוקשן שמאכילים אנשים בהפגנות). אל תבינו אותי לא נכון – כרגע זה *בדיוק* הזמן לצאת ולמחות, אבל (וזה אבל גדול) כן כדאי שהמחאות יהיו קשורות למציאות ולא מבוססות בשמאלץ מדומיין. במקום השמאלץ אנחנו צריכים הפרדת דת ומדינה, כמו בארה"ב וצרפת, עם איסורים חוקתיים מלאים וללא שום סייגים (לצד ביטול רטרואקטיבי) של כל חקיקה דתית, כל מימון דתי, וכל אפליה על רקע דתי במדינה זאת. ליהוה, לתנ"ך, לגמרא, לקוראן, לישו (או כל מזיק אחר) לא צריכות להיות זכויות במרחב הציבורי, נקודה, סוף, ללא שום דיון או סייגים.

וזאת רק אומר, כי אינני ירא את החרדים ולא את החרד"לים, אלא רק את הצבועים – אשר עושים מעשה סמוטריץ' בעודם מתיימרים להיות נאורים. היהדות היא הבעיה, לא חלק מהפיתרון – ואם חפצי חיים אנחנו, חובה עלינו להיפרד ממנה.

ובהתאם לתימה של אוכל לא כשר היום נכין קלמארי ממולא, קלאסי עבור הקיץ הבא עלינו לרעה. למתכון זה תצטרכו את הדיונונים הגדולים יותר (שכעת עולים ברשתות). דיונונים כאלה לרוב בעלי בשר עבה יחסית ודורשים בישול ארוך מהרגיל – ולכן הם לא יתאימו לטיגון (הם כן יתאימו לגריל, לתוהים). במילים אחרות, זה לא המתכון לקלמארי הקפואים שיש בטיב טעם, ותצטרכו לכתת רגליכם לשווקים – וזה גם יתרון, בהתחשב בכך שאם תעשו זאת תוכלו לתמוך כלכלית באנשים שיהיו הראשונים שידפקו מהמהפיכה התיאוקרטית.

אמנם זה לא הבחור שבישלתי, אבל הגודל שלו מתאים לכזה דבר. מן הסתם הוא יאכיל יותר אנשים.

הרעיון מאוד פשוט – מבשלים תערובת עשבים כלשהי שאתם אוהבים הכוללת שום ומיץ לימון, מוסיפים לה גבינת חלומי וצנוברים (או פטה, או בולגרית), וממלאים את גוף הדיונון בתערובת. את הדבר הזה צולים בתנור כ40-50 דקות, וזהו. זאת מנה מעולה לערב באמצע השבוע, אבל היא תתאים היטב גם לארוחה חגיגית. הדבר היחידי שכדאי לקחת בחשבון הוא שבמהלך הצלייה הקלמארי כנראה יתכווץ באיזור ה30%, כך שכדאי לתכנן את הכמויות שלכם בהתאם.

והרי המתכון –

מרכיבים – למנה אחת גדולה או 2 קטנות

דיונון גדול אחד, עם גוף באורך 40-50 ס"מ*

צרור עשבים ירוקים**

חצי בצל סגול, קצוץ גס

כפית תימין

חצי כף אורגנו מיובש/כף אורגנו טרי, קצוץ

2 שיני שום

צרור אספרגוס

חצי כוס גבינת חלומי, חתוכה לקוביות או מפוררת***

מיץ וגרידת לימון

חצי כוס יין לבן יבש

שמן זית – לפי הצורך

מלח, פלפל, לפי הצורך

*על הדיונון להיות מחולק לגוף וראש. טכנית, הראש והזרועות אינם נחוצים ממש למתכון, אבל כן אפשר לצלות אותם יחד עם הדיונון. אגב – המתכון יעבוד גם עם סבידה גדולה, בשינויים הנדרשים.

**אני השתמשתי בעלי צנון – אבל כל תערובת ירוקים אחרת שאתם אוהבים גם תתאים. בדיעבד, הייתי מוסיף גם כרישה, ואולי גם פילה אנשובי קצוץ עבור האוממי.

*** תלוי בכמה אתם עצלנים. קחו בחשבון, זאת לא מנה מפונפנת במיוחד, כך שלהקפיד על נראות במקרה זה יהיה מיותר.

הכנה –

מחממים תנור ל250C ובינתיים מכינים את תערובת העשבים. מחממים שמן זית במחבת ומטגנים את הבצל והשום ל2 דקות, ואז מוסיפים את העשבים וחצי מכמות מיץ הלימון. מערבבים היטב עד שהתערובת מאבדת 40-50% מנפחה, ומוסיפים את האספרגוס ועשבי התבלין. מערבבים עוד 2-3 דקות בחום נמוך, מכבים את האש, מוסיפים את הגבינה, מערבבים, ומצננים. מוסיפים מלח ופלפל לתיקון הטעם.

לאחר שתערובת הירוקים הצטננה, ממלאים את גוף הדיונון בתערובת, וסוגרים אותו עם קיסמים ליצירת כיס. לאחר מכן, חורצים חריצים במרחק 1-2 ס"מ זה מזה על גוף הדיונון הממולא, ומניחים בתבנית אפייה. יוצקים לתבנית את היין הלבן ואת מיץ הלימון (מומלץ לשפוך את המיץ על הדיונון עצמו), ומפזרים את הגרידה על הדיונון. לאחר מכן בוזקים מלח ופלפל על הדיונון הממולא, ומברישים בשמן זית (ניתן גם לזרוק קצת רוזמרין לתבנית. לא חובה).

נותנים לדיונון לנוח בתבנית כ10 דקות, ואז מכניסים לתנור ומיד מורידים את הטמפ' ל200C. צולים ב200C (תוך כדי הוספת נוזל במקרה הצורך) ל35 דקות, ואז מעלים שוב את הטמפ' ל250C עבור ה10-15 דקות האחרונות של הצלייה. מוציאים מהתנור, פורסים, ומגישים מיד (אני הגשתי את זה עם סלט עשבים ושאריות החלומי).

2 מחשבות על “דיונון ממולא לפתיחת הקיץ

  1. תודה!
    יכולתי להוסיף מילים להסביר להנהיר אבל אתה כל כך ברור וצלול שאין צורך

  2. כמה שאתה צודק, הכי מכעיס שצריך לשלם כשרות על אקונומיקה, משחת שיניים אבל שוכחים שבמוצרי חלב יש ג'לטין : ) . הגיע זמן שהמסורת החשובה תישמר בידי הציבור לא בידי קיצונים שמחסלים את הדבר הטוב שיש ביהדות -מסורת. חובה להפריד בין הדת למדינה כדי שנוכל לחיות בשקט. מי שרוצה כשר שיחפש.
    תודה למתכון.
    בתקווה שהמחאה תצליח

סגור לתגובות.