חזיר לימות השבוע – חזיר בסגנון פרובנס

לבשר חזיר יש תדמית כאילו הוא מתאים רק למתכונים כבדים של חורף – מיותר לציין שזה לא נכון. בשר חזיר גם מתאים לארוחה אביבית ואפילו קיצית, כפי שהמתכון הבא מדגים. מדובר במתכון צרפתי, או לפחות אחד המתיימר לכך – "חזיר בסגנון פרובנסלי". מה הרעיון? קוביות חזיר מבושלות עם פלפלים וקישואים, לצד תיבול חזק מאוד של עשבי תיבול. אין לי מושג עד כמה המתכון הזה אכן אופייני לדרום צרפת – לא אתפלא אם כן ולא אתפלא אם לא – אבל הוא בהחלט ממלא את הנישה של ארוחת ערב או צהריים על בסיס בשר חזיר שבגדול קלה למדי להכנה.

אז בלי דיבורים מיותרים נוספים – הרי המתכון:

מרכיבים – ל2 מנות

חצי ק"ג כתף חזיר, חתוכה לקוביות

פלפל אדום, פלפל ירוק – קצוצים גס

בצל אחד – חתוך לרצועות

3 שיני שום, קצוצות גס

קישוא אחד, פרוס*

שומר קטן, קצוץ גס

עגבניה אחת, קצוצה גס

חצי כוס עגבניות מרוסקות + 400 מ"ל מים

כוס יין לבן

שומן חזיר מזוכך, שמן זית – לטיגון

תבלינים – תערובת Herbes de Provence, תימין, אורגנו, פפריקה מתוקה, חריפה, פתיתי צ'ילי חריף, מיורן, מלח, 3 עלי דפנה, פלפל שחור

למרינדה – קורט שיערות זעפרן, 100 מ"ל שמן, כף פפריק מתוקה, כף תערובת Herbes de Provence, עלה דפנה מרוסק, חצי כפית גרגרי אניס מרוסקים (או כף פסטיס), 100 מ"ל מים

*המתכונים הצרפתים משתמשים בזוקיני, אבל לי היה קישוא. 

הכנה

בערב לפני, מערבבים את קוביות החזיר עם המרינדה, ומניחים במקרר ללילה. למחרת, ממיסים את השומן והשמן בסיר קטן, ומשחימים קלות את קוביות החזיר. מוציאים החוצה ומניחים בצד (אל תזרקו את המרינדה! נשתמש בה אח"כ).

כעת, מטגנים את הבצל באותו הסיר עד להשחמה קלה, ומוסיפים את השום. מערבבים היטב, מוסיפים את הפלפלים, ומטגנים כ2-3 דקות בחום גבוה. לאחר מכן מוסיפים את הקישוא והשומר, ומערבבים היטב כמספר דקות, ואז מוסיפים את העגבניות.

מערבבים היטב ומבשלים על להבה חזקה כמספר דקות, ואז מוסיפים את היין. מביאים לרתיחה ומערבבים היטב תוך כדי קרצוף דפנות הסיר, ומיד לאחר מכן מוסיפים את התבלינים, המרינדה, העגבניות המרוסקות והמים.

מביאים לרתיחה, מכסים, וממשיכים לבשל עם כיסוי כשעה. מגישים מיד.

4 מחשבות על “חזיר לימות השבוע – חזיר בסגנון פרובנס

  1. האם יש תחליף מבקר או כבש לכתף חזיר בשביל התבשיל הזה?
    קשה יותר להשיג לידנו כתף חזיר איכותית.

סגור לתגובות.