משחקים בשומן כבש, חלק אחרון – עוגיות

2017-06-23 16.17.06-2

במהלך השבועות האחרונים כל המתכונים שעלו לבלוג הזה עסקו, בצורה זאת או אחרת, בהכנת מאפים מתוקים על בסיס שומן כבש מזוקק. היום אנחנו הולכים לסיים את הדיון הזה, עם משהו מעט שונה. כמה שונה? אם כל המתכונים עד עכשיו, למעט הממרח בתחילת סדרה זאת, היו מזרחיים יותר בבסיסם, היום אנחנו הולכים לחתוך חזק מערבה ולהכין עוגיות על בסיס שומן כבש.

המתכון הבא הוא מתכון שלי, שאני די גאה בו למען האמת. הוא התחיל מזה שנשארו לי 100 ומשהו גר' שומן כבש מזוקק, ותהיתי מה לכל הרוחות אני יכול לעשות איתו. כמה, אחרי הכל, אפשר להשתמש בשומן שכזה לטיגון לפני שטעם הכבש יוצא מכל החורים? כן, זה נחמד ב2,3,4 הפעמים הראשונות, אבל בשלב מסוים זה כבר נמאס. ולכן תהיתי מה יקרה אם איישם את העקרונות שלמדתי עד עתה על עוגיות, בהן אשתמש בשומן כבש במקום בשומן חזיר.

אז מיד הלכתי אל מתכון הביסקוצ'יטוס שלי כדי לראות כיצד להתאים אותו לשומן החדש. בזמן שאת יחס השומן-קמח-סוכר שמרתי כמו שהוא, את התבלינים שיניתי לחלוטין. בהתבסס על כך שבמתכון הבקלאווה והרוואני הקינמון והציפורן שיחקו תפקיד חשוב, החלטתי לתת להן את הבכורה. אך בנוסף לכך הוספתי תבלין אחד שלא הופיע באף אחד מהמתכונים הקודמים – גרגרי גן העדן. למה זה? כי לגרגרי גן העדן יש אפקט הדומה לשילוב בין מנטה לפלפל שחור – מן רעננות משולבת עם חריפות מאוד מתונה, וזה הרגיש לי נכון.

טוב, אז הכנתי את תערובת הבצק וציננתי, ולאחר מכן אפיתי. התוצאה? עוגיות עם טעם חזק מאוד של קינמון (מה שלא מפתיע בהתחשב בכמויות הקינמון שזרקתי פנימה), וטעם לוואי חלש ומאוד עדין של כבש שקשה מאוד לשים עליו את האצבע. לא רע, לא רע בכלל, ואפילו די טוב. אני אמנם לא חושב שאשלב שומן כבש בבצק פריך מתוק, אבל הוא בהחלט מתאים לעוגיות. עם זאת, אלה לא עוגיות סטנדרטיות בשום קנה מידה – אל תצפו לעוגיית חמאה אלא למשהו שונה לחלוטין. לא הייתי מגיש את העוגיות האלה יחד עם קפה עם זאת – תה יתאים כאן הרבה יותר.

2017-07-10 08.02.43-2

מרכיבים – 

כוס שומן כבש מזוקק, בטמפ' החדר

כוס סוכר

3 כוסות קמח לבן

ביצה אחת

כפית אבקת אפייה

תבלינים – כף גרגרי גן העדן (שלמים), 3.5 כפות קינמון, חצי כף ציפורן

צנוברים וחתיכות שקדים – לקישוט

הכנה

מערבבים יחד את הקמח, הסוכר, והתבלינים, ומעבדים יחד עם הביצה והשומן עד לקבלת בצק אחיד ולא דביק. מעצבים לצורת גליל ומעבירים למקרר ל4 שעות או למקפיא לחצי שעה.

לאחר תום הצינון, פורסים את הגליל לפרוסות בעובי ס"מ (אני בטעות פרסתי בעובי 2-3 ס"מ מטעמי חוסר זמן), ומניחים על משטח אפייה. לוחצים מעט את השקדים והצנוברים לתוך הפרוסות, ואופים בחום של 175C כ20 דקות, ולאחר מכן מצננים על רשת עד שהעוגיות מצטננות לחלוטין.

להשאיר תגובה

