חצילים מיובשים ממולאים בבשר סרטנים

2017-05-13 16.04.36

אני לא נוהג להכין יותר מדי ממולאים. למה? לא למדתי לאהוב אותם כילד, ויש דברים שמעניין אותי יותר להכין. עם זאת, אני כן אוהב חומרי גלם אקזוטיים, וכאשר הייתי באתונה ראיתי חצילים וקישואים מיובשים המוצעים למכירה – מדובר בירקות יחסית קטנים יותר המרוקנים מבשרם, ונתלים על חוט לייבוש. כאשר שאלתי את המוכרת מה עושים עם הדברים האלה, היא מיד ענתה "ממולאים". זה כבר גרם לי לתהות מה לכל הרוחות אני עושה עם החצילים האלו, וכיצד זה לא יהיה בנאלי.

העניין הוא כזה – אני לא אוהב את רוב הפלפלים הממולאים שמופיעים במחוזותינו. למה? המלית בעייתית בעיני, והטעם מעולם לא גרם לי להתלהב. אני מעולם לא השתגעתי על אורז אחד אחד, לא נקי על הצלחת, לא מעורב עם בשר, וגם לא בתוך פלפל – יהיה צבעו אשר יהיה. היה לי ברור שמילוי גנרי לא ייכנס אל החצילים האלו – עם כל הרצון הטוב, אני גם צריך לאכול אותם אחר כך – ואז החלטתי לבדוק האם יש כזה דבר מילוי פירות ים.

והפלא ופלא, התברר שכן. בזמן שבארץ אנחנו רגילים למלא ירקות באורז ובשר, בערי ועיירות החוף בטורקיה מעדיפים להחליף את הבשר עם פירות ים. האמת? נשמע לא רע, די טוב אפילו.

2017-05-13 16.02.28

מילוי אורז ובשר סרטנים.

טוב, אז איך עושים זאת?

מתחילים בהשריית החצילים ו/או הקישואים במים חמים עד רותחים לחצי שעה-45 דקות. הפעולה הזאת תחזיר את הנוזלים אל הירקות ותכין אותם לבישול. ולמי שתוהה – לא, אי אפשר להחליף כאן חצילים וקישואים רגילים. כמו במקרה של הבקלאו, הייבוש משנה לחלוטין את המרקם של הירקות. כאן הוא הופך אותם למאוד צמיגיים והקליפה נשארת דקה אך מוצקה, מה שהופך אותם לאידיאליים למילוי. אי אפשר לעשות כזה דבר עם חצילים או קישואים טריים.

2017-05-13 15.32.40

 

אז בזמן שהירקות המיובשים סופחים נוזלים, אפשר להתחיל להכין את המלית. אני השתמשתי כאן בבשר סרטנים, אך האמת היא שהבשר מכל פרי ים יתאים. כמו במקרה של סרטנים, אם אתם משתמשים בצדפות, מולים, וכיו"ב דאגו לבשלן לזמן קצר ולקצוץ את בשרן היטב. במקרה של שרימפס, קלמארי, תמנונים וכיו"ב מיני שרצים, דאגו לקצוץ היטב את הבשר (ואל תבשלו אותו!), וב"היטב" אני מתכוון לכך. אל תשכחו שלאחר מילוי הירקות הם עוברים בישול שני, וכל השרצים הנ"ל יהפכו לצמיגיים וקשים באופן בלתי אפשרי אם הם יהיו קצוצים לחתיכות גדולות מדי.

2017-05-13 15.50.55

מרכיבים – ל10 חצילים ממולאים, או כמות כפולה של קישואים ממולאים (מבוסס על המתכון הזה)

כוס אורז, שטוף ומסונן

כוס בשר סרטנים מבושל ומפורר

3-4 שיני שום

בצל קטן, קצוץ

חצי כוס צימוקים

חצי כוס צנוברים

כוס מנטה, כוס שמיר – קצוצים היטב

3 בצלים ירוקים, קצוצים היטב

מלח, פלפל, סוכר – לפי הטעם

שמן זית – לטיגון

2017-05-13 16.30.41

הכנה

מחממים את שמן הזית בסיר, ומטגנים את הבצל והשום בחום בינוני-נמוך עד להזהבה. מוסיפים את האורז ומטגנים כ3-4 דקות נוספות תוך כדי ערבוב. לאחר מכן מוסיפים את כל שאר המרכיבים – למעט פירות הים – ומכסים במים (ואם יש לכם ציר פירות ים, אפילו עדיף).

ממשיכים לבשל עד שהמים התאדו והאורז מבושל לחלוטין. מסירים מהאש, טועמים, מתקנים תיבול, מוסיפים את פירות הים, ומערבבים.

וכעת, לאחר שהאורז הצטנן ממלאים את הפלפלים והקישואים (אתם יכולים לדחוס היטב את המלית פנימה, בשר הפרי המיובש הרבה יותר עמיד מבשר פרי טרי), ומעבירים לתבנית משומנת במעט שמן זית. יוצקים מים עד לשלושת רבעי גובה, מניחים חצי עגבניית שרי על פתח החצילים, ומכסים בנייר כסף.

צולים בתנור כחצי שעה ב175C, ולאחר מכן מסירים את נייר הכסף וממשיכים לבשל ב200C לרבע שעה נוספת. מגישים מיד, יחד עם יוגורט.

2017-05-13 16.34.09

3 מחשבות על “חצילים מיובשים ממולאים בבשר סרטנים

להשאיר תגובה

