בקלאו לארוחת בוקר

SAMSUNG CAMERA PICTURES

אין לי עודף זמן לאחרונה. העובדה שהשנה התחילה כאן מאוחר גררה עודף עבודה שמשאירה אותי מעט חנוק, ואין לי ממש זמן לתבשילים מתוחכמים, לפחות לא בתדירות שהייתה עולה לכאן בעבר. בנוסף, העונה היא גם עונת מעבר – החורף בקושי התחיל והטמפרטורות עוד לא נמוכות מספיק כדי שאעסוק בשרקוטרי רציני (עוד לא התחילו גשמים! WTF?!), והן גם לא ממש מצדיקות תבשילים מתוחכמים מדי. עוד לא הצטברה מסה רצינית של גשמים שתאפשר לי לצאת לשדה או ליער שליד הבית (ובאמת יש לי יער ליד הבית…) בחיפוש אחר צמחים אלה ואחרים. הכל עוד יבש ומת, ונדמה שהתמוז עוד לא קם לתחייה.

מה כן אני אוכל כרגע? מנות יותר מהירות הכנה ופשוטות שמשאירות לי זמן לנשום. לימודים, לימודים עצמאיים, עבודה וכו' תובעים כמות די נכבדת מהזמן שלי.

המאכל שמופיע כאן היום הוא מאכל מהיר הכנה ומאוד מוצלח שמגיע מפורטוגל. כעיקרון, מדובר בBacalhau a bras לעצלנים. בקלאו א בראס הוא ביצים מקושקשות מושקעות למדי שמוסיפים להן דג, תפוחי אדמה, ועוד כמה דברים טובים. אני חיפשתי דרך מהירה להשתמש בפילטי הבקלאו שהיו מונחים במקפיא שלי – הוצאתי את ה"השקעה" מבקלאו א בראס, וזאת התוצאה. למעשה, ההבדל בין מה שאני הכנתי למתכון הרשמי מתמצה בכך שבמתכון הרשמי הטיגון מתבצע בשלבים ובנפרד (וגם מוסיפים לו זיתים שחורים) – קודם הבקלאו, לאחר מכן התפו"א, לאחר מכן הבצל והשום, ורק אז מוסיפים את השאר בחזרה למחבת יחד עם הביצים. בכל מקרה, זאת הגרסא שלי לאוכל יומיומי סטנדרטי.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

מרכיבים – ל2 מנות

חצי פילה בקלאו, מוכן לבישול*

תפו"א בינוני, קלוף וחתוך לקוביות

בצל סגול גדול, חתוך לרצועות

2 שיני שום, קצוצות

3 ביצים

פטרוזיליה קצוצה ועגבניות שרי, לקישוט

מלח, פלפל – לפי הטעם

שמן זית – לטיגון

*בכדי להכין בקלאו לבישול, השרו אותו במים כ36 שעות לפני הבישול והחליפו את המים כ3 פעמים בין לבין.

הכנה

מוזגים את השמן למחבת ומפזרים מעט מלח גס ופלפל שחור. מחממים את השמן ומוסיפים את תפו"א. מטגנים בחום בינוני עד שתפו"א מתרככים.

לאחר מכן מוסיפים לסיר את הבצל והשום, וממשיכים לטגן בחום בינוני עד שהבצל נעשה שקוף. לאחר מכן חתכו את הבקלאו לקוביות, הסירו עצמות ועור אם ישנם, ופוררו אותו. הוסיפו את חתיכות הבקלאו לסיר יחד עם הביצים, וערבבו היטב עד שהביצים רכות ולא מבושלות לחלוטין. טעמו, תקנו תיבול במקרה הצורך, והעבירו לצלחות. פזרו את העגבניות והפטרוזיליה מעל, והגישו.

להשאיר תגובה

