בייבי מקרל מעושן

???????????????????????

הבעיה הכי גדולה שלי עם דגים היא העובדה שצריך לנקות אותם לפני שמבשלים אותם. למה זאת בעיה? כי לנקות דגים זה עסק מסריח. נכון, אפשר לבקש לפעמים שיפלטו עבורך את הדג, אבל אני לא נוטה לעשות זאת משתי סיבות – א. לרוב אני רוצה לפלט את הדג בעצמי כדי שאוכל להכין ממנו משהו מסוים, ב. חלק לא קטן מהדגים שאני קונה הם דגים קטנים, שקונים שלמים. נכון שזה לא כל כך נורא ושאחרי הדג השני כבר לומדים לעשות את זה מהר, אבל אני לא יכול לומר שאני נהנה יותר מדי מהפעולה עצמה של ניקוי דגים, ואני די בטוח שרוב האנשים מסכימים איתי לגבי זה. בכל מקרה, המתכון שאפרסם היום הוא מתכון ששווה את העבודה המגעילה הזאת – בייבי מקרל מעושן.

למה בייבי מקרל? כי לא הצלחתי להשיג מקרל גדול (או אם אדייק, רק איפה שמכרו את המקרלים הקטנים הדגים אשכרה נראו טוב). בכל מקרה, למי שיש לו יותר מזל ממני,  המתכון הזה יתאים, תחת אי אילו התאמות מבחינת זמנים, גם עם מקרל רגיל. בלי לדבר יותר מדי, זה מתכון מאוד פשוט – כובשים את הדג, ומעשנים אותו כשעה בעישון קר, חצי שעה בעישון חם, וזהו. והתוצאה? מקרל בטעם עדין של עשן וטעם חזק מאוד של דג. למי מכם שמעוניין להתחיל להתנסות בעישון דגים, ובכן, אני חושב שהמתכון הזה מאוד יתאים לפעם הראשונה. הוא פשוט, הוא לא מתוחכם, וקשה מאוד לפספס בו.

מרכיבים –

2 פילטים של מקרל, או 6-8 בייבי מקרל נקיים, עם הראש

1 ליטר מים

50 גר' מלח ים גס

100 גר' דבש

הכנה –

מערבבים את המים עם הדבש והמלח עד שהאחרונים התמוססו לחלוטין. מכניסים את הדגים, מכסים, ומעבירים למקרר ללילה.

בבוקר למחרת מניחים את הדגים על רשת (או לחלופין, כמו שמתואר בתמונה) ומייבשים כשעתיים במקרר. לאחר מכן מעשנים את הדגים באופן הבא – כ45 דקות בעישון קר (עד 40C), וכחצי שעה בעישון חם בטווח טמפ' של 80-90C, כשעה וחצי בסך הכל. שימו לב שכאשר אתם מגבירים את החום, זה צריך להיות באופן הדרגתי ואיטי – המטרה כאן איננה לבשל את הדג, אלא לייבש אותו בחום ועשן.

לאחר תום העישון, מוציאים את הדג מהמעשנת, מצננים כעשר דקות, וזהו – מוכן. אם הדג לא מיועד לצריכה מיידית, מעבירים אותו לקופסא ושומרים עד כשבוע במקרר.

???????????????????????

3 מחשבות על “בייבי מקרל מעושן

  1. פינגבק: על אכילת דגים ואקולוגיה | עוף זה ציפור ופרה זה חיה

  2. פינגבק: דג לבן מעושן | עוף זה ציפור ופרה זה חיה

  3. פינגבק: ממרח גומבר | עוף זה ציפור ופרה זה חיה

להשאיר תגובה

