קארי שרימפס וקלמארי

אני מניח שעכשיו אפשר לומר שהתחיל הקיץ. אחרי שגם כאן בירושלים בשעות היום קשה ללכת שני מטר בלי להזיע ולקלל את השמש בכל דקה, אפשר לומר באופן רשמי שנפתחה עונת סרטן העור העונה החמה. במילים אחרות, עכשיו זה כבר לא הזמן למתכונים על בסיס ציר עצמות, המון שמנת, חמאה, ושומן. זה הזמן לדברים פשוטים יותר.

כמו שאמרתי בעבר, אני נוטה לקשר את הקיץ למאכלי דגים ופירות ים. זה לא שאני לא אוכל בשר בקיץ, זה פשוט שאני אוכל בממוצע הרבה פחות ממנו. אני עדיין מכין מאכלים קיציים מבשר (מבחינתי לפחות) כמו פודינג חזה עוף (עוד על הנ"ל בשבוע הבא) או ג'לי עצמות, ואני לא הולך לוותר על נקניקיות בגריל מתי שיוצא לי, אבל בכללי, כרגע יותר סביר למצוא במקרר שלי דג בקלה בשלל צורות שונות מאשר בייקון ותפוחי אדמה. אבל כמה כבר אפשר לאכול סנדוויץ' עם שניצל דג? כמו כל דבר מטוגן זה לא יכול להיות לא טעים, ועדיין, הרי חייבים לגוון מעט. ולכן החלטתי בסופ"ש הקודם להכין משהו מעט שונה – קארי פירות ים, או בשם קצת פחות יומרני, קארי שרימפס וטבעות קלמארי.

???????????????????????

אני לא הולך לפתוח בהסברים ארוכים לגבי הקארי הזה, מאחר ואין כאלה. למעט תערובת התבלינים (שנלקחה מאתר על בישול נפאלי וגם שם הרשיתי לעצמי לערוך שינויים לא מעטים), הוא התבסס בעיקרו על חומרים שהיו לי באותו הרגע במקרר, ואם הוא דומה לאיזה משהו הודי/פקיסטני/כיו"ב אין זה יותר מצירוף מקרים. בכל מקרה, אני מאוד אהבתי את הקארי הזה. אמנם לא הייתי מכין אותו לאירוע מאחר והוא מאוד חריף, אבל שוב, הקארי מיועד לקלוע לטעמי האישי, ובזה הוא הצליח מעל ומעבר.

לתערובת התבלינים –

כף זרעי כוסברה
כף שבבי צ'ילי חריף*
כף קינמון
כף ציפורן
כפית כמון
4 תרמילי הל ירוק
כפית זרעי חילבה
2 כפות כורכום
כפית אבקת שום
4 עלי דפנה מפוררים
חצי שורש ג'ינג'ר מיובש, מגורר

*מיותר לציין שמי שלא אוהב אוכל חריף יכול לחתוך את כמות הצ'ילי לחצי.

ל"ציר" השרימפס –

חצי ליטר מים
ה"זנבות" מכל השרימפים (הסבר בהמשך)

לקארי –

400 גר' שרימפס
300 גר' טבעות קלמארי
400 מ"ל חלב קוקס
400 מ"ל עגבניות מרוסקות
ציר השרימפס
תערובת התבלינים
פלפל ירוק חריף, קצוץ דק
3 בצלים קצוצים דק
3 כפות חמאה מזוקקת
תערובת התבלינים
עלי חילבה – לפי הטעם

הכנת תערובת התבלינים –

מלהיטים מחבת, וקולים עליה את זרעי הכוסברה, הכמון, הקינמון, הציפורן, זרעי החילבה, וההל הירוק כדקה או שתיים (היזהרו לא לשרוף את התבלינים). מעבירים לקערה, מצננים כמספר דקות, וכותשים לאבקה. מוסיפים את שאר המרכיבים וזהו – התערובת מוכנה.

???????????????????????

הכנת ציר השרימפס –

מורידים מהשרימפים את הזנבות, ומעבירים לציר. מוסיפים את המים ומביאים לרתיחה. לאחר שהזנבות קיבלו צבע אדום, מנמיכים את האש ומצמצמים את הנוזל בחצי. מסננים את הנוזל לכלי, וזהו – ציר השרימפס מוכן.

???????????????????????

הכנת הקארי –

מטגנים במחבת גדולה או סיר שטוח מטגנים את הבצלים בחמאה המזוקקת עד שקיפות, ולאחר מכן מוסיפים חצי מתערובת התבלינים.

???????????????????????

ממשיכים לבשל על חום נמוך כעשר דקות נוספות, ואחריהן מוסיפים את העגבניות המרוסקות, חלב הקוקוס, ועלי החילבה. מביאים לרתיחה, ומצמצמים את הנוזל בחצי.

???????????????????????

טועמים ומתקנים תיבול, ואז מוסיפים את ציר השרימפס והפלפל החריף. מביאים לרתיחה, מצמצמים בחצי, ומוסיפים את פירות הים והחצי השני של תערובת התבלינים.

???????????????????????

מבשלים על חום גבוה כדקה או שתיים (או עד שפירות הים מבושלים), ומכבים את האש. מתקנים תיבול, ומגישים.

???????????????????????

כתיבת תגובה

