פרוביוטיקה

כל חורף אני מכין כמות די גדולה של ירקות מותססים, מאחר ואין כמו ערימה של חמוצים ליד נקניקיות, בתוך מרק, או בכל צורה אחרת. כאן המתכונים שלהם מרוכזים.

???????????????????????כרוב כבוש – מלך מלכי החמוצים הבלתי מעורער. כרוב כבוש הוא אחד הדברים הטעימים והבריאים ביותר שאי פעם הומצאו. מומלץ להגיש עם נקניקיות ובייקון.

***

***

***

??????????????????????? התססת ירקות – התססת ירקות כגון בצל, שום, גזר, וצנונית. הצנונית המותססת טעימה במיוחד.

***

***

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURES

קולורבי מותסס – כמו הכרוב, גם הקולורבי שייך לאותה משפחה וגם הוא ניתן להתססה. אם צלחתם את הכרוב הכבוש, זה השלב הבא.

***

***

???????????????????????פטריות מותססות – אם אתם אוהבים את שימורי הפטריות הכפריים שניתן למצוא במרכז ומזרח אירופה, נסו את המתכון הזה. שימו לב שמדובר בסירחון די רציני, ופרויקט זה לא מיועד לרכי הלבב.

***

***

***

***

מלפפון חמוץ – אולי הירק המוחמץ הכי מפורסם לאחר הכרוב הכבוש. שימו לב שהגרסא הזאת למלפפון חמוץ היא מלפפונים כבושים במי מלח, לא למלפפונים בחומץ.

***

***

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESעמבה "מזויפת" – זאת לא עמבה אמיתית, לפחות לא במובן המסורתי של המילה. זה לא מתכון לחמוצים, אלא סתם ניסיון (כושל) לחקות את ממרח העמבה שאפשר למצוא בפלאפליות. זה אמנם לא הדבר האמיתי, אבל הממרח הזה עדיין נהדר יחד עם חומוס ו/או בשר.

***

***

***

SAMSUNG CAMERA PICTURESביצים מומלחות – שיטה סינית מסורתית לשימור ביצים, פחות מפורסמת מביצת 100 השנים – פשוט שומרים ביצים למספר שבועות בתמיסת מי מלח ותבלינים. התוצאה היא חלבון קרמי מאוד בעל מרקם לא רחוק מגבינה.

***

***

***